ads

readbud - get paid to read and rate articles

August 27, 2010

to be Hurul Aini


Dalam proses aku dok ngah google drama korea "stairway to heaven", tetiba la plak terbukak blog nie http://hurulaini.net/.  Blog awek rupanya, walaupon muka blom tgk lg tapi klu di ikotkan nama nampak mcm cun. Barangkali mak aku pon bersetuju ngn pendapat aku nie. Dulu mase kecik2, mak aku selalu kate, nama 2 macam la jugak doa. Kalau org panggil kita ngan maksud nama yang baik, seolah2 org 2 sedang mendoakan kita. Sama la jugak ngn kes awek nie, nama cun orgnye pon mesti cun gak kot. Kalau nk di pikirkan balik, nasib baik la bapak aku tak kasi nama yang terok2 kt aku, kalau la dia kasi nama BITCH (bunyi cam sedap plak 2) kt aku, silap2 aku dok ngh menyalak skrg nie. Nak dijadikan contoh, ader la sorang mamat nie, nak kate rapat, tak la sgt tp klu main sepak2 ponggong tu dah selalu sgt la. Kita org panggil dia tiang elektrik coz badan dia n cara berjalannya sebijik cam tiang letrik (straight jer), skrg nie bercakap pon dah jadi cam tiang letrik, tak berhenti2, dah la 2 entah ape2. Nie la badi name dia 2 kot.

Jauh betol aku dah mengarut, aku nak cerita pasal blog awek nie tapi dah sesat kemane2 ntah. Nie la susah klu suruh lelaki menulis blog, benda mengarut entah ape2 jer. Kt blog awek nie ade la some information about dramas and story kt nippon n Korea dll (pendek kate asia la). Antara benda yg menarik kt blog dia nie, dia ader gak bagi some information pasal kekosongan jawatan part time or full time (tak percaya tgk la sendiri). seterusnya (wah cam karangan BM time sekolah rendah dulu), cam biasa laaa...bile perempuan diberi pen dan disuruh menulis aper2 ajer, sudah menjadi tabiat species dia org ni la suka menulis pasal hobby, emosi etc. aku dah bosan la membaca karangan yg berbentuk riwayat hidup nie, entah2 lipas mati depan bilik pon nk kne publish kt blog....eh tak de cerita lain ke aahh..crite la pasal ultroman mati kena gigit semut ke, kn lagi menarik 2. Nampaknya aku boleh jd president anti-perempuan nie, bleh ganti tempat KASYAH (Lagenda Budak Setan) tp btol ke aku anti-girl, mak aku pom pompuan, tak kn la nak anti mak aku kot....tak masuk syurga nt. Best gak mengutuk org nie, nie bleh bt modal tok tulis kt blog. Nt la blog2 yg aku tak puas ati, korong punya blog akan di komen..

2 comments:

  1. so, ape sbeno nye cte psl blog awek tuh??

    ReplyDelete
  2. sebenarnye aku share blog nie tok bg tau yg dia ade byk collection drama, keje n info terkini. ade gak crite pasal emotion yg membuatkan aku terasa bosan ble membacanye...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
Related Posts with Thumbnails